Marketing vanuit jouw profiellijn

Als we verder gaan vanuit de basis, dan vinden wij het profiel één van de belangrijkste volgende stappen in de Human Design chart. Je profiellijnen vind je in het schriftelijke gedeelte van jouw Human Design en bestaat uit 2 cijfers. In ons vorige artikel vertelden we je algemene informatie over de profiellijnen. Nu gaan we verder in op hoe je marketing kunt doen vanuit jouw profiel.


Dit zegt jouw profiel over jou

Je profiel vertelt je alles over jouw persoonlijkheid en hoe jij gezien wordt door jouw omgeving. 


In totaal zijn er 6 verschillende cijfers en er zijn 12 verschillende combinaties mogelijk. 

  • Het eerste cijfer is je bewuste persoonlijkheid, de uitleg van dit cijfer herken je waarschijnlijk wel.
  • Het tweede cijfer is je onbewuste persoonlijkheid, we horen vaak dat mensen zich wat minder hierin herkennen.


Lijn 1 = onderzoeker

Richt je als 1-lijn op het durven. Jij bent hier om jouw stempel te drukken op jouw werk, om jouw visie naar buiten te brengen. Omdat jij je altijd grondig verdiept in de materie, betekent dat anderen onmiddellijk voelen dat jij autoriteit bent op jouw vakgebied. Mensen voelen zich op hun gemak bij je. Wat je in je marketing kunt doen is de angst wegnemen bij je (potentiële) klanten. Vanuit een energie dat je je klanten echt wilt helpen. Wees kwetsbaar, maar eerlijk in je communicatie. 


De lijn één is gemaakt om anderen te helpen zich veilig te voelen. Ze kunnen makkelijk in hun marketing de ander het gevoel geven dat de angst weggenomen wordt wanneer ze bij hun komen. Niet door trucjes te gebruiken of te manipuleren, maar omdat zij hun klanten oprecht willen helpen om zich veilig te voelen en hun zelfverzekerdheid te versterken. 

 

De kracht is dat ze zich kwetsbaar op durven te stellen, heel eerlijk te zijn en tegelijkertijd sterk te blijven met zelfs een tikkeltje brutaal in het uiten van hun waarheid. Dat geeft de ander namelijk een diep gevoel van vertrouwen. Het helpt de ander hun angsten onder ogen te zien en hen te inspireren weer grip te krijgen op hun eigen leven. 


  • Social content voor een lijn 1: deel diepgang in je posts. Je gelooft in de eigen kracht van je kennis, vertel welke bronnen jouw visie hebben gevormd. Pas op dat je jezelf niet verbergt of jezelf niet durft uit te spreken omdat je bang bent dat je niet genoeg kennis hebt.

 

Lijn 2 = kluizenaar

Voor de 2-lijn gaat marketing over expressie. Daarin bedoelen we niet zozeer de inhoud van je werk, maar de manier waarop je je presenteert. Wees creatief in je communicatie. Probeer jouw visie niet direct te vertellen, maar laat het op een creatieve manier zien. In een video, fotografie of kunst: waar jij je prettig bij voelt. De inhoud van de boodschap is voor jou wat minder belangrijk, als je je maar op een creatieve manier uit. Alles draait om beeld.


Beelden en/of afbeeldingen zijn essentieel voor jouw marketing. Laat de schoonheid van dingen zien, maar ook hoe schokkend iets kan zijn om mensen te kunnen raken vanuit jouw passie. Schud de wereld wakker door je authenticiteit te provoceren, te inspireren en levendiger te maken. De vertaling van jouw passie naar ware schoonheid is een onderdeel van jouw merk binnen je bedrijf. 


  • Social content voor een lijn 2: het gaat er niet zozeer om wát je deelt maar wanneer en dát je het deelt. Zorg dat je post pas als de inspiratie er is, vanuit ontspanning en flow. Niet om het posten. Jouw valkuil is dat je ALLES overdenkt. Alles moet strategisch bedacht, je staat jezelf niet toe dat het makkelijk mag gaan. DOEN is ons advies aan jou!

 

Lijn 3 = martelaar

Jij probeert alles uit en met vallen en opstaan bereik je wat je hebt bereikt. Vertel de lessen die je hebt geleerd gedurende jouw ondernemerschap. Laat in je communicatie zien dat je een ervaringsdeskundige bent. Gebruik jouw humor om met anderen te verbinden. Vertel over wat er mis ging en merk dat je verbinding maakt. Ook qua marketing is de trial-and-error dé manier voor jou: probeer het eens uit. Waag het eens om je op een totaal andere manier te presenteren. Je merkt snel genoeg of het werkt.


Je mag een ervaringsdeskundige uitstraling hebben in jouw brand. Laat zien dat je leven niet altijd op rolletjes loopt want dit is een krachtig onderdeel voor jouw klanten. Je bent echt, warm, gevoelig, maar ook bereid risico’s te nemen. Je kunt echt iets duidelijk maken vanuit je eigen ervaring. Jouw humor kan anderen inspireren om zichzelf niet zo serieus te nemen, omdat jij ook om jezelf kunt lachen. Je humor is niet omdat je luchtig doet over wat je hebt moeten doorgaan om te staan waar je staat, maar doordat je die pijn dieper hebt gevoeld als wie dan ook en jij daar met een glimlach naar kunt kijken.

 

Je raakt mensen door ze een goed gevoel over zichzelf te geven. Je laat een ander graag hardop lachen wetende dat er dan ontspanning ontstaat. Onderschat nooit de kracht van flink hardop lachen. 


  • Social content voor een lijn 3: deel je eigen vallen en opstaan met een glimlach. Wie leert er nou zonder iets te experimenteren? Jouw valkuil is dat je te perfectionistisch wilt zijn en geen fouten durft te maken.

 

Lijn 4 = netwerker

Deze lijn gaat over openheid, eerlijkheid en gevoelens. Over diepe verbinding met anderen. Spreek altijd uit je hart met een 4-lijn. Uit je gevoel, spreek je uit over jouw hogere doel of verlangen wat je hebt. Anderen haken aan op jouw visie op het grotere geheel, ze worden er door jou aan herinnerd dat het leven diepgang heeft. Gebruik in jouw marketing echte voorbeelden van jouw klanten. Vertel het succesverhaal van jouw klanten, daarin wek je emoties op die je nieuwe klanten zal gaan opleveren.


Jouw beste manier voor marketing is open, eerlijk en gevoelig. Jij communiceert vanuit je hart. Dat gaat niet alleen over plezier, maar over het authentiek uiten van je gevoel. Over relaties, verbindingen en bruggen leggen die de sleutel zijn tot overvloed op materieel, emotioneel en spiritueel niveau. 


  • Social content voor een lijn 4: deel vanuit verbinding. Laat zien dat jij naast de inhoud een mens bent met je eigen emoties. Je maskers gaan af. Jouw valkuil is dat je bang bent om jezelf te laten zien, bant dat ze je ware gevoelens zien.

 

Lijn 5 = ketter

De 5-lijner is vooral heel erg praktisch en actiegericht. Leer luisteren naar je diepe innerlijke wijsheid. Als je die hebt gevonden deel dan jouw praktische oplossingen in jouw vakgebied. Als je iemand ziet stoeien op een gebied waar jij verstand van hebt, geef dan praktische tips. Mensen voelen zich gehoord en begrijpen dat jij hun probleem kunt oplossen. Simpel en efficiënt past ook bij je, neem dit mee in je marketingboodschap. Focus je in je boodschap niet zozeer op gevoelens maar op praktische tips. Je straalt een kennis en wijsheid uit die aantrekkelijk is voor jouw potentiële klanten.


Je brand heeft te maken met de wijsheid in jouw over wat jij geleerd hebt. En dat vertaal je naar praktische oplossingen voor jouw klanten. Als je iemand ziet struggelen kun jij met een praktische oplossing komen om te ondersteunen/begeleiden. Weet dat die ondersteuning niet altijd van jouzelf hoeft te komen! Dit kan ook zijn dat je iemand doorverwijst naar iets of iemand waarvan jij weet dat het werkt. Eenvoud en efficiëntie is waar je voorstander van bent naast praktische compassie. Laat dit terugkomen in je merk. 


  • Social content voor een lijn 5: deel praktische oplossingen die mensen snel kunnen toepassen. Jouw valkuil is dat je het ingewikkeld maakt omdat het anders te simpel lijkt (en jij minder waardevol).

 

Lijn 6 = rolmodel

Je bent een visionair en dit mag je ook uitstralen. Jij bent de tijd ver vooruit. Dit is misschien eng om te delen, de wereld is nog niet klaar voor jouw verhaal, maar als je jouw wijsheid durft te delen dan heb je een enorme positieve impact op de wereld. Jij biedt geen oplossing voor het probleem, je gaat naar de kern. Complexe dingen eenvoudig maken is jouw ding, door anderen te teachen. 


Je ziet de lange termijn behoeften van anderen en hebt het vermogen om iemands wereldbeeld compleet te veranderen. Je bent zelfs in staat om het wereldbeeld van de maatschappij te veranderen. Je bent hier om je visie over te brengen, en jouw 6 lijn visie is vaak de tijd ver vooruit. Belangrijk om mensen hier niet mee te overvallen. Daarom mag je eerst zelf ervaren wat de diepte van jouw visie inhoudt. En als jij je visie i.c.m. je eigen ervaringen aan anderen gaat teachen, help je mensen met grote stappen vooruit. 


  • Social content voor een lijn 5: deel objectieve kennis met voorbeelden uit jouw dagelijks leven. Jouw valkuil is dat niemand jou te zien krijgen, omdat je het eng vindt om je als een rolmodel te gedragen.


Profiellijnen: de basis uitgelegd

Meer weten over profiellijnen? Lees hier meer algemene uitleg over de verschillende lijnen.

Meer weten over jouw Human Design?


Wil je meer weten over jouw Human Design? In onze basistraining leer je meer over de kenmerken van jouw type, welke energie daarbij hoort en op welke manier je het beste beslissingen kunt nemen.


Lees meer over onze basistraining

Laatste blog:

door Nienke Kok 14 mei, 2024
Samenwerken met de verschillende Human Design energietypes

Laatste podcast:

Milan Somers deelt zijn benadering van Human Design voor persoonlijke ontwikkeling en het opbouwen v
door Nienke Kok 15 mei, 2024
Ontdek hoe Human Design kan leiden tot persoonlijke groei en zakelijk succes in ons gesprek met Milan Somers. Leer over de invloed van het onderbewustzijn en het belang van authenticiteit in ondernemerschap.

Eerstvolgende event:

door Nienke Kok 29 feb., 2024
Bedrijfspresentatie o.a. door Nienke Kok over Human Design.
Share by: